System nagradzania uczniów
System nagradzania uczniów
w Szkole Podstawowej im. Edyty Czoskówny w Szymankowie
Instrukcja dla nauczycieli i wychowawców
- Narzędzie służy do monitorowania aktywności podejmowanych przez uczniów w Szkole Podstawowej w Szymankowie. W tabeli zaznaczane będą wszelkie przejawy uczniowskiej aktywności. Celem głównym jest wzrost motywacji uczniów do pracy oraz poprawa osiąganych przez uczniów wyników. Na najbliższej godzinie wychowawczej uczniowie kl.I - VI zostaną poinformowani o wprowadzonym regulaminie, a rodzice podczas najbliższego zebrania tj. dniu 25.11 .2014r.
- Prawo do oceny ma każdy nauczyciel oraz pracownik szkoły, pracownicy szkoły zgłaszają informację o aktywności do wychowawcy danego ucznia.
- Uczniowie oceniani są za aktywności opisane w tabeli – nauczyciel wpisuje symbol „+” w odpowiednim miejscu w tabeli.
- Wychowawcy, nauczyciele i pracownicy szkoły oceniają uczniów na bieżąco. Uczeń w ciągu dnia może być kilkukrotnie nagrodzony.
- Do dnia 10 każdego miesiąca wychowawca zlicza zebrane przez uczniów punkty i ustala najbardziej aktywną osobę w klasie. Jej nazwisko wpisuje do tabeli wyników w pokoju nauczycielskim. Pierwsze wręczenie nagród nastąpi w dniu 19.12.2014r.
- Wychowawca informuje o wynikach aktywności uczniów oraz ich rodziców, ponadto przekazuje zestawienie wyników poszczególnych uczniów do sekretariatu .
- Dodatkowo wychowawca może wyróżnić (na forum klasy) uczniów, którzy wykazali w danym miesiącu największy postęp w porównaniu z miesiącem poprzednim.
- Lista najbardziej aktywnych osób w szkole zostanie zaprezentowana na gazetce szkolnej i na stronie internetowej szkoły. Ponadto wychowawca klasy na zebraniach z rodzicami będzie informował rodziców o wynikach pomiaru aktywności uczniów.
- Najbardziej aktywni uczniowie otrzymują nagrodę i dyplom.
- W czerwcu zostaje podsumowana aktywność uczniów i zostaną nagrodzone osoby, które zdobyły największą ilość punktów w skali roku.
Aktywności za które nagradzamy:
Przynoszenie materiałów dodatkowych (poza materiałami obowiązkowymi)
Pomoc koleżeńska (np. przekazanie zeszytów koledze nieobecnemu, pomoc przy rozwiązywaniu zdania itp.)
Wykonywanie dodatkowego zadania (np. projekt, plakat)
Przedstawienie i wykonanie pomysłu zadania dodatkowego
Udział w przedstawieniu
Udział w konkursie szkolnym
Udział w konkursie pozaszkolnych
Udział w zawodach sportowych
Reprezentowanie szkoły – apel, akademia
Reprezentowanie szkoły na zewnątrz (przedstawienia, apele, akademie, występy)
Przygotowanie gazetki klasowej, szkolnej,
Przygotowanie dekoracji
Realizacja akcji charytatywnej
Inicjatywa akcji charytatywnej
Sumienne (wyróżniające )wypełnianie obowiązków szkolnych/poprawa w wypełnianiu obowiązków szkolnych
Poprawa ocen,wyników
Brak spóźnień na lekcję
Systematyczny udział w zajęciach pozalekcyjnych
Udział w programach szkolnych
Dbanie o porządek w sali
Prawidłowe zachowanie na przerwach
Kulturalne zachowanie (brak wulgaryzmów, „dzień dobry”)
Brak uwag negatywnych w zeszycie uwag
Inicjowanie pomysłów na pracę klasy
Korzystanie z wolontariatu przy odrabianiu lekcji na sali
Inne…